Vill på äventyr

Den rastlösa känslan infinner sig fortfarande. Har dock börjat göra något åt det eftersom Det Nya Stora Äventyret visst inte tänker landa på hallgolvet med den andra inkommande posten. Än så länge är det bara smågrejer, som att inte ta den raka uppenbara vägen och att försöka se omvärlden ur andra vinklar. Ibland låtsas jag att jag är någon annanstans eller att jag är var jag nu är för första gången. Men det hade varit skönt med lite riktiga äventyr. Små som stora. Som att t ex kolla in Sally Manns utställning på Dunkers innan den går ner på söndag. Eller att cykla på upptäcktsfärd till nån annan del av staden. Ta sig till bokskogen och se hur våren ser ut där. Eller stora äventyr, som att resa nånstans och göra nåt oväntat. Helst hade jag velat sitta högt uppe på ett berg och kolla in utsikten. Åka på safari eller dyka eller fjällvandra eller åka båt i Amazonas. Vissa grejer kan jag göra, andra är mer komplicerade. Men jag har iaf bestämt att jag ska göra nya roliga grejer. Nån som vill med på äventyr?


image74
Foto: Sally Mann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0