A slight case of the mondays

image75

Underbart härlig måndag idag. Den började med att jag var övertrött pga dygnsvridning och snoozade i 45 minuter, vilket drastiskt kapade av min tidsplan för morgonen. Stapplar mig upp och upptäcker att katten har spytt på fyra nonchalant utspridda platser i lägenheten. Tänder lampan i badrummet och vips så pajar säkringen för spotlightssystemet, för andra gången i år. Tack för den hjälpen, överbetalada elektrikern. Duschar och försöker ignorera tanken att jag antagligen har en fuktskada nånstans som kommer att kosta mig några hundra tusen. Snabblagar frukost och helt plötsligt är klockan dags-att-cykla-till-jobbet-mycket. Då inser jag att jag inte fixat matlåda. Slänger ihop något konstigt men snabbt och ojsan, nu borde jag vara på jobbet. Cyklar i ilfart och blir som vanligt nästan dödad av några bussar på vägen. Kommer för sent med en väldigt speciell huvudvärk lokaliserad på några kvadratcentimeters yta till höger nånstans. Tänker att jaha, där rök nåt känslocenter pga stress.

Men i övrigt har denna dag potential. Solen lyser och imorrn har jag sovmorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0