Kontrollerad ilska

image96

Jag läser just nu en bok där en av huvudpersonerna har problem med att kontrollera sin ilska och slår ner personer till höger och vänster. Inatt drömde jag att jag hade problem med att kontrollera min ilska och slog ner en person som jag tyckte var ytlig, skrytsam och helt upptagen av sin egen förträfflighet. Det var inte tillfredsställande, men fick mig iaf att inse vad jag tycker om denna person i verkligheten. Och alla andra med samma drag.

Jag kan bli väldigt bitter på sånt. Typ hej-jag-är-så-jävla-cool-kolla-allt-jag-har-kolla-alla-jag-känner-namedropping-namedropping-bajs-bajs-bajs. Tror dessa personer att detta är vad de tänker på när de ligger på sin dödsbädd? Då är de bara sig själva och all yta är ovidkommande. Eller vill de die in style? Istället för att bry sig om vad alla andra tycker och visa upp en fasad borde de försöka att odla sin egen peronlighet och leva ett underbart liv och sluta stressa fram i konsumtionssamhället. Det håller fan inte. USH! Måste slap myself in the face varje gång jag trillar in på den banan själv. Så lätt att bli ledd inpå den. Stanna upp och tänk.

Ok, blaj på hög nivå här. Var bara tvungen att få ut DET ur systemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0