Flykt

Bjuder på en svensk schlagerklassiker såhär på morgonkvisten:


Ska snart iväg och jobba och sen blir det att åka till Skånes nordöstra skogar för att hänga med familjen och TADA: smygtitta på sommarstugor! Jag har nämligen fått för mig att jag måste ha en liten stuga i en skog dit jag kan fly. Att detta händer nu kan ha något att göra med den senaste veckans (årets? decenniets?) totala fyllekaos. Vad som börjar som en vilja till en lugn kväll med ett glas vin i hand slutar nästan alltid snarare i tårtorgie, pinsamma fyllesamtal eller att chefen ringer och väcker en på morgonen och påpekar att man borde vara på jobbet. HEJ NYKTERISM!

Jag vill ha möjlighteten att vara på en plats med bara gräs under fötterna, några minuters cykelfärd till en sjö och stillhet och fågelkvitter. Eskapism, naturflykt, naivitet?

Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0