Festivaler vi minns

image3
(Jag snodde denna bilden i brist på egen bild. Jag kommer att uppa
en senare, när jag hittar de gamla pinsamma fotona)



Gammalt: Emmaboda 2001
Nytt: Emmaboda 2008?

När jag var en liten punkpopflicka för många år sedan så åkte jag, Simona och Inga till Emmaboda. Jag var 19 år och typ äldst på plats. Det kändes sådär. Jag hånglade med en kille som sa att jag var lika gammal som hans storasyster (skrattretande referens, var hon ASGAMMAL eller?). Jag hånglade med en annan kille som jag tvingade att ha på en mössa för då såg han ut som en snygg kille från min gymnasieskola (shyssta stilen). Det året var det många bra band.

Det är det i år också. Frågan är bara, om jag var gammal i deras ögon då, hur gammal är jag inte nu? Kommer folk tro att jag är nån slags funktionär, typ fasaner på stan? Borde jag bry mig, gaah?

Ok, mer nostalgi från 2001: Vår lilla crew hade fina inställningar till vad som var värt i livet. T ex kom vi fram till att om man bara har lite pengar och måste välja mellan att köpa mat eller en skiva, så måste man välja en skiva. Sonika när jag var ashungrig en natt och egentligen ville ha pommes så sprang jag till HotStufftältet och köpte en singel till Simona med ett band vars basist hon kanske var lite kär i. Hon blev så glad. Även om bandet var fult. För jag hade offrat POMMES för hennes skull!!

Festivaler är inte bara skratt och bra musik, det är även fylla och tragedi. Kanske framför allt på Emmabodafestivalen. En av de roligaste sakerna det året var när någon spred ett rykte om att Jocke Berg hade dött i en trafikolycka. Jag har aldrig sett så många gråtande pandor på samma ställe. Bah uuäähhh fyllegråttta blod!

En annan tragedi var ju när folk kastade sten på Eskobar (fniss). Eller att killen som fick hångla mest hade nåt slags karnevalståg med en egen låt "Håkan är min BROOOOR!!" Alla flickor gick på den lätta.

Roliga band jag minns var Doktor Kosmos, Helen Love, Cato Salsa Experience (Cato salsa EXPRESS? hoho), Silverbullit, Clinic, Bad Cash Quartet (som iofs spelade in en video och drygade med samma låt flera ggr), Songs of Soil, Nixon och äh fan jag minns intE så mkt egentligen. Jag var ganska töntigt full hela tiden. Typ gick till Röda Korset-tältet när jag var lite full och frågade om de hade en lösning på detta problem. Jag fick ett plåster.

Sista dagen vaknade vi upp i ett tält som var perfekt format efter våra kroppar, dvs jämnat med marken. Ingen mindes hur detta hade hänt och alla sov gott ändå. (Inga vaknade skitglad när hon insåg att hennes cigg var i mjukpack!!!!! Ingen fattade varför detta var särskilt bra). Vi gjorde en lista på saker som vi måste ta med kommande år, och jag minns att en av de viktiga sakerna var OST. Och våtservettter. Och spegel. Och varma kläder.  Det var askallt det året, 4 grader på natten och mitt huvudplagg var en The Clash-t-shirt. Simonas var ett par engelska-flaggantrosor. Ingas var rastaflätor.

Oh, the memories of the sweet youth! Och nu är frågan - ska man våga sig dit igen?

Kommentarer
Postat av: En ex-emmabodare

Emmaboda är den största och mest inskränkta skithålan på jorden, festivalbesökarna var som en pretantiös massa med identitetsproblem som drog förbi varje år och spred dåliga lars winnerbäck-låter ur gammla fula lågstadie bandspelare... Människor som går på Rassle (som det egentligen heter)är otrevliga, emmaus-klädda snobbar. Så mitt tipps till dig är att aldrig mer sätta din fot på platsen, det kommer bara ge dig men för livet.

2008-01-22 @ 10:42:52
Postat av: Sara

Låt inte bli att gå för att du skulle vara "för gammal" i varje fall! Om andra orsaker håller dig borta kan du undvika att gå, men åldern enbart är inga problem!

2008-01-22 @ 10:48:24
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: simi

HAHAHHAHAHA jag dör!!

jag minns inte skivan ALLS!!! vilken skiva? haha vilken?

2008-01-22 @ 15:28:06
Postat av: cat

simi: haha vill du verkligen att jag skriver det så att offentligheten kan se?? ;P

2008-01-22 @ 16:59:14
Postat av: simi

nej. känns bäst att säga nej.

2008-01-31 @ 16:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0