Let's get Lost

Sista dagen innan semestern. Underbart. Brevid mig på jobbet står en kartong jordgubbar, det pissregnar inte längre ute och ikväll är det Hellnight in the Park på Debaser. Längtar redan till uterserveringen med hårdrocksjazz (KONTRABAS!) och öl, och sen Dismembers spelning förstås.

Är dock i valet och kvalet angående semestern. Vet inte vart jag ska bli av. Allt jag vet är att jag inte vill vara hemma. Att bara dra till Kastrup imorrn och ta första bästa (billiga) resa lockar, men skrämmer. Har kollat runt på sista minuten-sidor och allt är ospecifierat och farligt (eller jättebra?). Att försöka boka tåg genom Europa verkar vara omöjligt, särskilt om man inte kan tyska. Vill åka till Amsterdam eller Hamburg eller Italien eller vartfansomhelst.

Bara jag slipper sitta ensam hemma. Vid datorn. Själv. I pissvädret. Eller ännu värre. I solen. Själv. Buhuuu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0